-
Gilbert, M. B. (2018). Student performance is linked to connecting effectively with teacher. (Успеваемость студентов напрямую зависит от взаимопонимания с преподавателем.) Journal of Research in Innovative Teaching & Learning.
-
Donlan, R., Hampton, E., & Regier, N. (2017, November 9). Effects of Process Communication Model (PCM) training. (Эффективность семинара по Модели Процесса Коммуникации.) Training.
-
Gilbert, M. B., & Donlan, R. A. (with Parr, J.). (2016). Personality Pattern Inventory. In V. Zeigler-Hill, & T. K. Shackelford (Eds.), Encyclopedia of personality and individual differences. (Энциклопедия личности и индивидуальных различий). Online: Springer International Publishing AG, pp. P1-5.
-
Regier, N. (2016, January 19). How to handle work when you have crisis at home: Different personality types handle their personal life in turmoil differently. Как справляться с работой в моменты шторма в личной жизни: люди с разными личностными структурами переживают кризис дома по-разному.) Success.
-
Regier, N. (2016. August). This is how NASA used to hire its astronauts 20 years ago—and it still works today. (Как в НАСА нанимали астронавтов 20 лет назад и делают это до сих пор.) Quartz.
-
Wesbecher, J. (2015, June 23). Why it's time to turn the workplace inside out. (Почему настал момент, когда надо перевернуть привычный уклад работы.) Huffington Post.
-
Gilbert, M. B. (2014). Different strokes for different folks: Connecting with students for academic success. (Разные подходы для разных людей: Коммуникация со студентами для академических успехов.) International Journal of Education, 6(4)
-
Donlan, R. A., & Gilbert, M. B. (2014). Interacting effectively by using the Process Communication Model in educational organizations. (Эффективная коммуникация с помощью Модели Процесса Коммуникации в образовательных организациях.) In S. Harris & J. Mixon (Eds.), Building cultural community through global educational leadership (pp. 182-195). Ypsilanti, MI: National Council of Professors of Educational Administration.
-
Gilbert, M. B. (2014). Effective communication: Evolving from listening to processing. (Эффективная коммуникация: эволюция от понимания к действию) Journal of Process Communication, 2(1), 1-30
-
Ampaw, F. D., Gilbert, M. B., & Donlan, R. A. (2013). Verifying the validity and reliability of the Personality Pattern Inventory: Preliminary results. (Проверка достоверности результатов анализа личностных характеристик: предварительные результаты.) Journal of Process Communication, 1(1), 18-26.
-
Pauley, J. A., & Pauley, J. F. (2009). Establishing relationships: The key to maintaining quality teams. (Установление взаимопонимания: ключ к эффективной команде.) Quality Management Forum, 34(4), 20-22.
-
Bradley, D. F. (2008). A unique tool for closing the gap. (Уникальный инструмент для устранения пробела.) Journal of the Alliance of Black School Educators, 6(2), 20-31.
-
Pauley, J. A., & Pauley, J. F. (2008, Fall). Communicating effectively: The key to influencing others. (Эффективные коммуникации: ключ к влиянию на других.) Anthology of Biosafety XI: Worker Health and Safety.
-
Gilbert, M. B. (2007). Meeting communication needs can enhance student success. (Удовлетворение коммуникативных потребностей может способствовать успеху учащихся.) Journal of the Michigan Association of Teacher Educators, 4(1), 7-12.
-
Pauley, J. A., & Pauley, J. F. (2007). Establishing relationships to reduce bullying and increase student achievement. Proceedings of Persistently Safe Schools Conference (Налаживание взаимоотношений с целью снижения уровня травли и повышения успеваемости учащихся. Материалы конференции "Устойчиво безопасные школы".) (pp. 191-198). Washington DC: Hamilton Fish Institute, George Washington University.
-
Pauley, J. A., & Pauley, J. F. (2006). Meeting student needs: The key to dropout prevention. (Удовлетворение потребностей учащихся: ключ к предотвращению отчислений.) Plymouth State University Journal of Education, 9.
-
Bradley, D., Pauley, J., Pauley, J. (2006) Establishing relationships to reduce bullying and increase student achievement. (Установление отношений для уменьшения травли и повышения успеваемости учащихся.) New Hampshire Journal of Education, 9.
-
Gilbert, M. B. (2005). An examination of listening effectiveness of educators: Performance and preference. (Оценка эффективности слушания педагогов: результаты работы и предпочтения.) Professional Educator, 27(1), 1-16.
-
Chekosky, A. (2000). Identify personal traits to create effective learning strategy. (Определите личностные черты для создания эффективной стратегии обучения.) Today's School Psychologist, 4(1).
-
Chekosky, A. (2000). Model teaches educators how to demystify child's learning style. (Модель учит педагогов, как прояснить стиль обучения ребенка.) Today's School Psychologist, 4(1).
-
Gilbert, M. B. (1999). Why educators have problems with some students: Understanding frames of preference. (Почему у преподавателей возникают проблемы с некоторыми учащимися: понимание системы взглядов.) Journal of Educational Administration, 37, 243-255. (ERIC Document Accession No. EJ592943)
-
Gilbert, M. B. (1996). The Process Communication Model: Understanding ourselves and others. (Модель Процесса Коммуникации: лучшее понимания себя и других.) NASSP Bulletin, 80(578), 75-80. (ERIC Document Reproduction Service No. EJ519749)
-
Gilbert, M. B. (1992, June). Dreamers, rebels, and others: Personality styles affect communication. (Мечтатели, Бунтари и другие: влияние личностных различий на коммуникацию.) Executive Educator, pp. 32-33. (ERIC Document Reproduction Service No. EJ444374)
-
Gilbert, M. B. (1991, October). Listening to colleagues not as easy as it sounds. (Слушать коллег не так просто, как кажется.) The School Administrator, p. 39.
-
Gilbert, M. B. (1989). Perceptions of listening behaviors of school principals. (Восприятие вербального поведения директоров школ.) School Organisation, 9, 271-282. (ERIC Document Accession No. EJ403840)
-
Gilbert, M. B. (1988). Listening in school: I know you can hear me – but are you listening? (Слушание в школе:я знаю ты меня слышишь, но слушаешь ли ты меня?) Journal of the International Listening Association, 2, 121-132.
-
Gilbert, M. B. (1986). Do principals listen? (Директор слышит?) NFEAS Journal, 3(3), 115-120.
-
Ware, P. (1983). Personality adaptations: Doors to therapy. (Личностные адаптации: двери в психотерапию.) Transactional Analysis Journal, 13(1), 11-19.